Cesar Millan

Förmodligen världens bästa och skickliga hundperson. Har följt hans program några dagar i rad nu och är djupt imponerad av hans sätt att hantera hundar i vårat samhälle som är mer eller mindre missanpassade, eller så pass bortskämda att de har blivit en fara för sin omgivning. Har också märkt att många av de hundar som är med i programmet inte är stora och farliga kamphundar såsom rottweiler, amstaff eller pitbull (samt liknande raser) utan de som är som mest aggressiva är de små golvmopparna...tex chihuahua, yorkshire terrier samt andra små raser. Känns som att det borde få folk att ta tillbaka sina fördomar gentemot de större raserna och som därmed har sämre rykte. Tråkigt tycker jag, att man drar alla hundar efter ett streck. Men tack och lov så finns det människor som Cesar som kan öka folks förståelse för hundars beteende och visar att en hunds "problem" i 99 % av fallen beror på ägaren själv. Cesar har även gett ut en bok som heter "Cesar och hans hundar. Naturliga lösningar på vanliga hundproblem". Den står högt på önskelistan just nu och jag hoppas att jag en dag åtminstone blir hälften så duktig som honom.. Det behövs fler som han i världen.




Cesar millan & "the pack"

Min nya idol!

xoxo N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0