Ingen ork

Har ingen ork och lust att göra någonting just nu....är så trött på fodervärdarna som hela tiden bråkar om allt och inget och har såklart inte rätt på någon punkt. Vi var där igår och hälsade på Segene med en spekulant....och tog med all min utrustning hem. Då skulle dem såklart bråka om utrustningen med....som dem inte har någon som helst rätt till. Har aldrig sett maken till kontraktsbrott någonsin (dem är redan uppe på 2 punkter och alldeles säkert snart 3). Förstår inte hur dem orkar...dem kan aldrig vinna i en rättegång för dem har ingenting att komma med. Undrar vems sida lagen står på i det här fallet? Deras (som har brutit mot kontraktet ett antal gånger och som har hotat och gjort personliga påhopp via sms) eller våran sida..ägarnas som hela tiden har varit toleranta och följt kontraktet till punkt och pricka. Det enda som gör allt det här uthärdlig är att jag vet att vi har rätt. Ni kan nog förstå att jag är arg och frusterad just nu. Vill bara att allt ska vara över. Hoppas verkligen att spekulanten vill förbarma sig över min lilla prinsessa. Skulle också vilja varna allt hästfolk för den här familjen, men lämnar inte ut deras namn. Jag ägnar mig inte åt pajkastning. Men det kliar i fingrarna kan jag lova!
Det finns verkligen folk till allt.....många av dem vet inte ens vad ett kontrakt är och vad det innebär...verkar inte heller vara läskunniga (korrekta ordet är analfabeter).
Kan trösta mig med att jag har så många på våran sida.
Tillsammans är vi oslagbara

Nu över till något lite trevligare...

Ska förhoppningsvis snart till frisören och göra en liten makeover...blir en välbehövlig klippning och en färgning. Då undrar ni säkert vilken färg? Ja det blir en överasskning...bild kommer läggas upp när det är gjort. Jag lovar.
Är dessutom super glad för Demies skull som äntligen har hittat en toppen kille . Det förtjänar du tusen gånger om hjärtat!
Älskar dig över allt annat...bättre vän finns inte!

xoxo N

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller tummarna för er! Ni förtjänar bättre än så.

2009-08-20 @ 10:46:29
Postat av: Andrea

Kämpa på! Allt kommer att lösa sig till slut. Det gör det alltid:) Kram Norsken

2009-08-20 @ 11:55:05
URL: http://norskenab.blogg.se/
Postat av: Démie

samma här gumman!! Älskar dig så otroligt mycket!! Finns inte ord som beskriver vad du betyder för mig!! puss på dig!

2009-08-23 @ 19:38:00
URL: http://demieguiron.blogg.se/
Postat av: Helene

Skönt att höra att det löst sig.. visste inte ens att du hade problem! Vad är detta för en människa? vet jag vem det är? Lilla segene.. vill du itne ta med henne till stockholm?

2009-08-25 @ 07:48:18
URL: http://helene10.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0