Lilla vicke virus

Fusch, nu har ett virus flyttat in i min kropp, feber, yr, ont i halsen och säkert snart snuvig också. Så himla opassande, jag har verkligen inte råd att vara sjuk. Får tvinga iväg mig till jobbet och knapra febernedsättande. Orkar inte göra någonting just nu, och på toppen av mosberget så har jag personal möte klockan 08:00 imorgon bitti och sedan börjar jag jobba 09:30 till 18:00....hur ska jag överleva?  Kommer avlida. Så det är bara att börja tycka synd om mig. Men nu ikväll så tänker jag bara ta det lugnt, laga lite mat och sätta på en film. Skönt!
Måste få klaga lite på vintern också....nu får det banne mig vara nog. Jag älskar vintern och snö, jag lovar. Men när det blir så här mycket och buss- och tåg trafiken slutar fungera här i Stockholm, ja då är det fan i mig riktigt illa. Det ska ju inte ta 4 timmar att ta sig hem från Kista direkt (tar ungefär 50 min i vanliga fall) så kul hade jag det i lördags efter att ha umgåtts lite med Fia. Inte nog med detta, nu framöver ska det tydligen komma in ännu ett jäkla monster oväder. Jag vill inte mer! Men något som däremot ska bli skönt är att jag får min lön på torsdag och nästa vecka (den 4:e mars) så bär det av hem till karlstad och där stannar jag till måndag. Men vi kan ju slå vad om att tågen kommer vara försenade på den sträckan också.

Nu ska jag ställa mig framför spisen (tråkigt, jo jag vet) men den är fan i mig varm i alla fall. För första gången är matlagning lite positivt.

xoxo N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0