Drip Drop

Nu har vi haft släktträffen...den har bjudit på många skratt, god mat och massor av skräniga ungar. Även årets första dopp har inträffat. Var inte tänkt att jag skulle bada från första början..var klädd i mjukisdress och stod i godan ro i vattenbrynet medans ungarna skvätte ner min morbrors tjej Sara....hon fick också sitt första dopp idag. I alla fall där stod jag och skrattade åt dom...men synden brukar ju straffa sig  själv. Så det slutade med att även jag var drypande blöt, och tyckte att det var lika bra att doppa sig helt och hållet, låt mig poängtera att jag var fullt påklädd hela tiden. Snacka om klädsim. I början var det sjukt kallt men jag kan kosta på mig att erkänna att det faktiskt blev rätt behagligt efter ett tag när man vant sig. Har även passat på att sola lite idag, ansiktet, armar, axlar och överkropp ligger rätt bra till men mina smalben är tomatröda. Men jag hoppas att det blir brunt så småningom.

Imorgon bär det av hemåt till Karlstad igen. Då ska jag plåstra om min tå. Och det är en helt annan historia som inträffade redan i torsdags. Jag lekte med lillebror på altanen snurrandes honom runt runt när jag av någon märklig anledning trampar mig själv jäkligt rejält på stor tån...trodde först att det bara gjorde ont för att jag trampade mig när min mor helt plötsligt gastar ut; men NATHALIE du har ju blod under precis hela foten!
Sagt och sant, det rann blod från UNDER stortå nageln....och jag kan säga att nu i skrivande stund så är den både lös och hyffsat inflammerad. Så troligtvis måste jag gå i väg till farbror doktorn för att få tån bedövad och sedan nageln bortdragen. Det känns faktiskt inte helt okej. Vill nästan bara gråta när jag tänker på det. Jag är en sådan fegis.

NU ska jag fortsätta vara social med kvarvarande släkt!

xoxo N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0